Verzet tegen betaalde content blijft
De consument begint iets positiever te staan tegenover betaalde online content, maar het verzet blijft bijzonder groot. Dat blijkt uit een nieuwe studie van het onderzoeksbureau JupiterResearch. De markt zal over vijf jaar volgens de onderzoekers een waarde hebben van bijna 9 miljard dollar.
De onderzoekers kwamen tot de vaststelling dat 31 procent van de volwassen consumenten betalen voor online content. Dat is vijf procent meer dan vorig jaar, maar toch blijft 64 procent bij zijn standpunt niet bereid te zijn om te betalen voor content om op die manier online reclame te kunnen vermijden.
Dit jaar zouden de bestedingen aan online content met 31 procent aangroeien tot 3,8 miljard dollar. In 2010 zou dat bedrag volgens JupiterResearch opgelopen zijn tot 8,9 miljard dollar. "Algemene content, games en muziek uitgezonderd, zal een constante groei vertonen van 2,1 miljoen dollar dit jaar tot 3 miljard over vijf jaar," stippen de onderzoekers aan. "De bestedingen aan diensten zal tijdens diezelfde periode groeien van 1,2 miljard dollar tot 2,2 miljard dollar."
Binnen de algemene content zouden breedband en netwerken verantwoordelijk zijn voor de snelste groei. Daarbij wordt gewezen naar audio en video, gezondheid, sport en community-activiteiten.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home