Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, September 04, 2005

TV-makers moeten zich aanpassen


De markt voor televisiebeelden evolueert in een bijzonder snel tempo. Dat betekent dat aanbieders van programma's zich moeten aanpassen aan de verschillende mogelijkheden die zich daarbij aanbieden.

"Enkele jaren geleden werden tv-beelden alleen maar via de televisie bekeken, via de coax-kabel of satelliet," stipt het magazine Automatiseringsgids aan. "Tegenwoordig kan de consument echter ook gebruik maken van de de digitale ether, via een breedband-internetverbinding of via de mobiele telefoon."

Deze groei aan technologische mogelijkheden voor het kijken van televisie stelt volgens het magazine nieuwe eisen aan programma-aanbieders, die hun programma`s moeten aanpassen aan de (digitale) beeldformaten en afspeel-software. "Voor uitzendingen op internet zijn bijvoorbeeld de formaten Windows Media en Real Player nodig, maar voor de mobiele telefoon zijn deze formaten niet geschikt," benadrukt de Automatiseringsgids.

Bovendien speelt bij het aanbieden van televisiebeelden op internet speelt volgens het magazine ook de populariteit van de aanbieder een rol. "Hoe meer mensen online naar een uitzending kijken, des te zwaarder de servers belast worden," aldus nog de Automatiseringsgids.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home