Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, September 28, 2005

Technologie schuift reclame opzij


Technologie maakt het de consument gemakkelijker om de traditionele mediareclame te negeren. In plaats daarvan richt hij zich volgens het onderzoeksbureau Forrester Research meer op weblogs, mobiele boodschappen, vergelijkende websites en mond-aan-mond reclame.

Het bureau constateerde dat in de Verenigde Staten op dit ogenblik tien procent van de consumenten tenminste één keer per week weblogs lezen. Dat is een verdubbeling tegenover vorig jaar. RSS-feeds wordter nu door zes procent gebruikt, tegenover twee procent vorig jaar.

"De technologie heeft het publiek de mogelijkheid gegeven om de zakelijke commercie opzij te schuiven en met de andere consumenten in zee te gaan," benadrukte Forrester-onderdirecteur Chris Charron. "Maar anderzijds geeft die technologie de zakenwereld ook de kans om op een goedkopere manier een beter inzicht te krijgen in de consument."

Daarmee verwijst Charron naar het feit dat bedrijven blogs, websites en message boards kunnen opvolgen om te achtehalen wat er onder de consumenten leeft en op die manier de innovatie van producten, services en design versnellen.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home