Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, September 29, 2005

Helft aanwervingen een mislukking?

Bijna de helft van de aanwervingen draait uit op een mislukking. Dat
blijkt uit een Amerikaanse studie van het onderzoeksbureau
LeadershipIQ. Het rapport stipt aan dat 46 procent van de nieuwe
werknemers na achttien maanden alweer verdwenen is. De redenen
daarvoor zijn uiteenlopend, maar hebben dikwijls helemaal niets te
maken met de vaardigheden van de werknemer.

Meer dan tachtig procent van de managers stelde dat ze hadden kunnen
inschatten dat de aanwerving uiteindelijk geen succes zou blijken te
zijn. "Maar ze vertelden dat ze het te druk hadden of te weinig tijd
hadden om dieper in te gaan op die signalen," merken de onderzoekers
op.

De belangrijkste reden voor het mislukken is volgens de managers het
feit dat de werknemer niet in staat is om coaching of feedback te
aanvaarden (26 procent). Daarnaast zouden de betrokkenen ook niet in
staat geweest zijn om te gaan met de emoties van anderen of hun eigen
emoties onder controle te houden (23 procent).

Daarnaast wezen de managers ook op een gebrek aan motivatie (17
procent), een ongepaste houding op het werk (15 procent) of
onvoldoende vaardigheden (11 procent). "Uit deze resultaten blijkt dat
sollicitatie-gespreken die zich uitsluitend richten op technische
vaardigheden, weinig zeggen over de kansen dat een werknemer voor het
bedrijf een aanwinst zal zijn," stippen de onderzoekers aan.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home