Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, September 14, 2005

Digitaal aanbod moet overzichtelijker


Het publiek zou digitale consumenten-elektronica sneller aanvaarden indien er minder aanbieders op de markt zouden zijn en het aanbod overzichtelijker was. Dat blijkt uit een Europees rapport van het onderzoeksbureau Mori. Voorlopig blijken een aantal nieuwe toepassingen eerder schoorvoetend op de markt vorderingen te boeken.

"In Frankrijk heeft 42 procent van de huishoudens internettoegang, terwijl dat in Duitsland 67 procent en in Groot-Brittanniƫ 55 procent bedraagt," stippen de onderzoekers aan. "Van de Franse huishoudens heeft 34 procent breedband, maar slechts 14 procent gebruikt die voor goedkoop telefoneren via het internet." Opgemerkt wordt dat de aanbieders nochtans dachten dat juist die toepassing bijzonder populair zou zijn.

Het is trouwens geen typisch Frans fenomen, want in Duitsland (11 procent) en Groot-Brittanniƫ (7 procent) blijft ook de penetratie van de digitale televisie heel bescheiden. "Service provider TNT verwacht dat dit zal stijgen naar 50 procent in de 32 grootste steden," aldus de onderzoekers.

In Groot-Brittanniƫ blijken ook 3G-telefoons weinig populair te zijn. Daar heeft 83 procent van de inwoners een mobiel telefoontoestel, maar amper 2,8 procent heeft een 3G-set. weinig populair. In Frankrijk ligt de penetratie van mobiele telefoons op 74 procent, maar slechts 3 procent heeft een 3G-telefoon. In Duitsland bezit 87 procent een gsm-toestel, maar het 3G-enthousiasme blijft er beperkt tot 2 procent.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home