VoIP is een zuinige wagen
VoIP (Voice over Internet Protocol) wordt beschouwd als één van de grote technologieën van de toekomst en er wordt dan ook zwaar in geïnvesteerd, maar de gemiddelde consument weet amper waar het over gaat. Dat blijkt tenminste uit een Amerikaans onderzoek van Harris Interactive.
"Alle grote technologie-bedrijven - met inbegrip van Microsoft, Yahoo en Google - investeren miljoenen dollars in de VoIP-technologie," merkt de Amerikaanse krant The Mercury News op. "Maar uit een onderzoek van Harris Interactive blijkt dat de gemiddelde consument er geen idee heeft waarover dat gaat."
Uit het onderzoek, uitgevoerd in opdracht van Verizon, bleek dat twintig procent van de ondervraagden van oordeel was dat VoIP een hybride auto uit Europa was. Daarnaast dacht tien procent dat het de naam was van een vodka-light. Deze suggesties waren samen met een aantal andere en ook het juiste antwoord aangereikt door de onderzoekers. In totaal sloeg 87 procent van de ondervraagden de bal mis.
Verizon, aanbieder van internet-telefonie, stelde dat terminologie in verband met technologie de mensen blijkbaar afschrikt. "Dergelijke termen komen bij veel consumenten intimiderend over, want het lijkt iets dat alleen technologisch gevormde mensen kunnen begrijpen," stipte het bedrijf aan.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home