Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, September 13, 2005

Ergenissen op het werk


Werknemers storen zich bij hun collega's het meeste aan luide telefoongesprekken, hoofdtelefoons en voortdurend geklaag over de werkdruk. Dat blijkt uit een Amerikaans onderzoek van de online recruteringsdienst TrueCareers. Die ergernissen hebben volgens een meerderheid van de werknemers ook een negatieve invloed op de productiviteit.

Naast de meest voorkomende ergernissen, storen Amerikaanse werknemers zich ook aan een kliekjesvorming onder collega's, laatkomers, collega's die tegen zichzelf praten, het voeren van conversaties over scheidingswanden, slechte hygiƫne en luide eetgewoontes.

Ongeveer zestig procent van de ondervraagden was van mening dat de slechte gewoonten van een collega de relaties op het werk in dergelijke mate storen dat de productiviteit op de werkvloer naar beneden gaat. Veertig procent stelde dat de situatie zelfs zo erg werd dat ze andere werk aan het zoeken waren, terwijl zeventien procent een overplaatsing had aangevraagd.

Maar de onderzoekers vonden het opvallend dat er blijkbaar geen actie ondernomen wordt om de schuldige te vragen zijn gedrag te veranderen. "Maar achttien procent geeft dan ook toe zelf hardop tegen zichzelf te praten, terwijl zestien procent te laat komt op het werk of vergaderingen, dertien procent over de scheidingswand praat in plaats van te telefoneren of te mailen en zeven procent constant over het werk klaagt," aldus de onderzoekers.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home