Online shoppen moet veilig kunnen
De meerderheid van de consumenten vindt een veilige omgeving de belangrijkste voorwaarde bij het online shoppen. Dat blijkt uit een onderzoek van Millard Group. Niet minder dan 91 procent van de ondervraagden vond veiligheid de meest belangrijke eis bij het internet-winkelen.
Verder gaf 81 procent van de ondervraagden aan de website van een bedrijf te bezoeken nadat ze een e-mail hebben gekregen van de onderneming, terwijl 78 benadrukte dat te doen nadat ze een catalogus in de bus gekregen hebben. "Het is de eerste keer in drie jaar tijd dat e-mail daarbij belangrijker wordt dan de catalogus," merken de onderzoekers op.
Ook merkte 22 procent op de websites van marketeers gevonden te hebben aan de hand van links in hun e-mails, terwijl voor 15 procent zoekmachines daarvoor de bron was. Daarbij bleek dat 67 procent van de ondervraagden tenminste één op drie e-mails van direct marketeers leest.
Bij het vergelijkend shoppen wordt door de meerderheid van de consument (60 procent) één of twee andere websites bekeken. Maar 18 procent stelde dat ze meerdere websites bekijken bij het vergelijken van prijzen en producten.
Bij het online shoppen bleek er meer tevreden te komen over het vinden van unieke exemplaren. Maar de tevredenheid over de stockvoorraad, vervaldagen van aanbiedingen en correcte leveringen ging dan weer achteruit.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home