Zoekmachines handig bij aankoop auto
Amerikaanse autokopers maken bijzonder veel gebruik van zoekmachines. Een studie van het onderzoeksbureau Compete en Yahoo wijst immers uit dat zeventig procent van de consumenten die een auto kopen, in de eerste plaats een zoekmachine hadden geraadpleegd.
Zoekmachines bleken 19,1 procent van de bezoekers van websites uit de autosector te leveren. "Daarbij vertelden de meeste consumenten dat zoekmachines de meest geloofwaardige hulp waren in het koopproces," aldus de onderzoekers. "Ongeveer de helft van de kopers wees erop dat search hen geholpen aan om de lijst mogelijke aankopen te halveren."
Don Aydon, automotive-verantwoordelijke bij Yahoo Search Marketing, benadrukte dat de consument aan de hand van zoekmachines zijn interesse toont. "Die zoekmachines geven hem vervolgens op een snelle en efficiƫnte manier de resultaten in een onbevooroordeelde manier," aldus de Yahoo-woordvoerder.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home