Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, August 05, 2005

Games steeds belangrijker voor marketeer



Bedrijven moeten computergames beschouwen als een nieuw onderdeel van hun marketingmix. Dat stelt het Nederlandse marketingbedrijf JuniorSenior. Er zijn immers steeds meer nieuwe bevolkingsniches die zich interesseren voor games en daar liggen voor de bedrijven volgens JuniorSenior heel wat adverterings-mogelijkheden.

"De markt voor computergames blijft groeien met meer dan 10 procent per jaar," schrijft het Tijdschrift voor Multimedia. "Terwijl de aandacht voor media als radio, televisie en print de jongste tijd lijkt terug te lopen, is het spelen van games alleen maar populairder aan het worden." Dat zou niet alleen gelden bij jongeren, maar voor alle leeftijdsgroepen."

Het is volgens het magazine voor het bedrijfsleven dan ook belangrijk om hierop in te spelen en gebruik te maken van games in de marketingstrategie. "Nike en Adidas waren de eerste die adverteerden in spellen, maar steeds meer bedrijven lijken hun voorbeeld te volgen," merkt het tijdschrift op.

Volgens het gespecialiseerde marketingbureau JuniorSenior zijn er allerlei nieuwe groepen die zich beginnen te interesseren aan games. "Er liggen dus genoeg mogelijkheden voor een bedrijf dat wil adverteren," aldus het bureau. "Wij raden bedrijven aan games te beschouwen als een nieuw onderdeel van hun marketingmix."

Het Tijdschrift voor Multimedia merkt op dat games de voorbije veertig jaar een enorme ontwikkeling doorgemaakt. "Wat de hedendaagse speler vooral wenst is een zo realistisch mogelijke weergave van de werkelijkheid en een hoog participatiegehalte," aldus nog het magazine.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home