Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, August 12, 2005

Engeland markleider Europese thuiswinkels



De omzet van de Europese thuiswinkelmarkt is vorig jaar met 5,1 procent toegenomen tot 67,7 miljard euro. Dat blijkt uit cijfers van de Europese koepelorganisatie EMOTA. Voor het eerst is Engeland marktleider geworden, maar Europa blijft nog ver achter op de Verenigde Staten.

De hoogste omzet wordt behaald in Engeland, met een omzet van 22,7 miljard euro, gevolgd door Duitsland met 20,3 miljard, Frankrijk 11,9 miljard en Nederland 2,8 miljard euro omzet. "De Engelse omzet is voor het eerst een stuk hoger dan de omzet van de Duitse thuiswinkelmarkt," merkt Thuiswinkel.org. "Dit komt omdat in Engeland voor het eerst online diensten deel uitmaken van de cijfers.

Van de 67,6 miljard euro wordt gemiddeld 28 procent via internet besteed. Nederland is met 59 procent koploper op in de Euorpese markt. "Als gekeken wordt naar de Verenigde Staten, blijven de bestedingen via internet nog laag in Europa," aldus Thuiswinkel.org. "De Amerikaanse online retailomzet is in 2004 met 23,8 procent gegroeid ten opzichte van 2003 tot 141,4 miljard dollar. Voor dit jaar wordt opnieuw een forse groei van de online markt verwacht.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home