Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, August 10, 2005

Televisie en internet een droomkoppel?


Televisie en internet vormen een ideale media-combinatie. Het mediagebruik van de consument wordt steeds meer gekenmerkt door overlapping en daarin blijkt er ook volgens een nieuwe studie de sterkste band te bestaan tussen televisie en het internet.

"Die optimale combinatie zorgt ervoor dat marketeers de consument met die media tegelijkertijd in beide richtingen kunnen sturen," stellen onderzoekers van Heinrich Marketing Research.

"In het onderzoek bleek dat kijkers van een locaal station gemakkelijk naar Monster-secties op de websites van de televisiestations gingen. Dat had te maken met het feit dat het vertrouwen in Monster werd gestimuleerd door het vertrouwen in het televisiekanaal."

Meer dan één kwart van de Monster-bezoekers benadrukte dat dit vertrouwen te maken had met de verbondenheid met hun favoriete televisiestation. "Daarbij werd ook gewag gemaakt van kwaliteit, veiligheid en betrouwbaarheid," merkt het Amerikaanse Center for Media Research op.

Een woordvoerder van Monster stelde dat de samenwerking met een lokaal televisiestation een unieke manier was om zijn kernpubliek van werkzoekenden op een lokaal niveau te bereiken. "Niet alleen werd ons merk geïntroduceerd aan een breder publiek, maar de campagne zorgde er ook voor dat we een grotere credibiliteit hebben gekregen door Monster te associëren met een betrouwbare bron, het favoriete lokale nieuwsstation van de consument," aldus nog de Monster-woordvoerder.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home