Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, August 10, 2005

Chinezen willen Amerikaanse producten


De Chinese middenklasse raakt steeds meer geïnteresseerd in Amerikaanse producten. Dat blijkt uit een studie van Research International in opdracht van de internationale colli-vervoerder United Parcel Service (UPS).

De onderzoekers ondervroegen in zes Chinese steden consumenten tussen 20 en 59 jaar. Daaruit bleek dat de Chinese stedelijke middenklasse, die steeds meer bemiddeld raakt, een groeiende interesse heeft voor Amerikaanse producten.

Het hoogst op het Chinese verlanglijstje staan kwalitatieve toilet-artikelen en consumenten-elektronica. Maar ook textiel, mode-artikelen, muziek en video's zijn zeer gegeerd. De minste interesse hebben de Chinezen voor Amerikaanse sigaretten en sterke drank.

Volgens het Amerikaans ministerie van buitenlandse zaken is de Amerikaanse export naar China sinds 2001 met 80 procent gestegen. "Maar uit de studie blijkt dat de Chinezen nog meer kwalitatieve Amerikaanse producten willen," vertelde UPS-onderdirecteur Kurt Kuehn aan het magazine DMNews.

UPS besloot tot de studie naar eigen zeggen om de Chinese markt beter te kunnen begrijpen.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home