Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, July 28, 2005

UPS wordt opnieuw Olympier

De pakjesvervoerder UPS keert terug als sponsor van de Olympische Spelen. Het nieuwe contract gaat van start in 2008, wanneer het evenement georganiseerd wordt in Peking. En dat is voor UPS een nieuwe groeimarkt.

Tijdens de jaren negentig was UPS één van de belangrijkste sponsors van de Olympische Spelen. Het concern hield er na de spelen van Sydney in 2000 echter mee op. UPS stelde toen dat het zijn merknaam wereldwijd had gevestigd. Daarmee leken de Olympische Spelen voor de vervoerder overbodig.

Maar de Olympische Spelen in Peking zijn een uitgelezen mogelijkheid om ook een stempel te zetten in China, waar de groeiende economie voor een bedrijf als UPS heel wat mogelijkheden biedt. UPS zou het organisatiecomité onder meer bijstaan met logistiek en vervoer. Verdere details over het contract werden niet bekend gemaakt.

UPS deed in 1988 zijn intrede op de Chinese markt. Vier jaar geleden begon het bedrijf uit Atlanta rechtstreekse vluchten tussen de Verenigde Staten en China.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home