Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, July 21, 2005

Rss-reclame bij Washington Post

De Amerikaanse krant Washington Post is begonnen met het integreren van advertenties in rss-feeds. Washingtonpost.com is de eerste grote nieuwssite die adevretenties toestaat in rss-feeds. De eerste adverteerder is MSNBC, dat adverteert voor een tv-show.

Washingtonpost.com biedt meer dan 150 verschillende rss-feeds aan, waarvan politiek en opinie verreweg het populairst zijn. "Binnen RSS feeds worden vooral tekstgebaseerde advertenties gebruikt, maar html rss-advertenties zijn ook in opkomst," stipt het magazine Adage aan.

Het interessante aan rss-feeds is volgens marketeers dat advertenties geplaatst kunnen worden bij relevante content. Het magazine Emerce merkt op dat advertenties in rss-feeds op zich niet nieuw zijn. Ook op Yahoo en Google kan er in rss-feeds geadverteerd worden. Er bestaan ook gespecialiseerde bedrijven, zoals Pheedo en RSS Ads.

Belangrijke adverteerders zijn onder meer American Express, Continental Airlines en Verizon. "Dat de Washingtonpost nu zover is, wijst erop dat ze het belang van rss erkennen en dat zij ook een deel van de inkomsten willen die nu nog vooral naar zoekmachines en weblogs vloeien," aldus nog Emerce.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home