Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, July 29, 2005

Outdoor blijft groeien


Outdoor sportbeoefening blijft opgang maken. Die trend heeft ook de vrije tijd als de mode grondig beïnvloed. Dat blijkt uit een onderzoek van de Zeppelin Universiteit in Friedrichshaven (Duitsland).

"Outdoor maakt wereldwijd een flinke groei door en die trend zal zich nog een tijdlang verder zetten," schrijft het magazine Sport Partner. "Het voorbije decennium is het aantal beoefenaars van buitensportactiviteiten gestaag gegroeid. Dat heeft zowel de sector vrijetijdsbesteding als de sportieve modebranche steeds meer beinvloed."

Uit een onderzoek bij bezoekers van een internationale outdoor-beurs bleek dat zestig procent van de ondervraagden van mening is dat de outdoorbranche zich de volgende jaren nog verder zal ontwikkelen. "Daarbij wordt kleding als de belangrijkste groeimarkt beschouwd," aldus Sport Partner. "Daarna volgen bergsport- en kampeerartikelen en watersportbenodigdheden."

De onderzoekers kwamen verder tot de vaststelling dat een buitensporter gemiddeld tussen de dertig en vijftig jaar oud is. "Meer dan acht op tien (83 procent) bezoekt geregeld een outdoorwinkel en 95 procent koopt zijn materiaal bij een speciaalzaak," merken ze verder op.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home