Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, July 29, 2005

Mode is marketing-instrument

Grote merken zien mode als een uitgelezen manier om een publiek van trendgevoelige jongeren te bereiken. Geregeld worden mode-events dan ook gesponsord door bedrijven die blijkbaar geen rechtstreekse banden hebben met de sector, maar uit de auto-, dranken- of computersector komen.

"De kledingverkoper moet zich meer als een modemarketeer gedragen," stipt het magazine Textilia aan. "Mode blijkt immers een goede manier te zijn om trendgevoelige jongeren te bereiken. "Diverse merken - zoals Campari, Nissan en Apple - zijn dan ook overgegaan op het sponsoren van mode-events."

Het tijdschrift voegt er aan toe dat sponsors daarbij niet alleen met geld willen deelnemen aan het gebeuren, maar ook daadwerkelijk met hun doelgroep in contact willen komen. "Zo sponsort het champagnemerk Moet & Chandon de Amsterdam International Fashion Week," aldus Textilia.

De kledinghandel moet zich volgens het magazine dan ook als een merk beschouwen, met een goed overwogen uitstraling, een eigen idenditeit en een gerichte doelgroep. Op die manier kan het kledingbedrijf zijn plaats opeisen in de markt en wordt het een aantrekkelijke partner voor spelers uit andere sectoren.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home