Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, June 03, 2012

Vertrouwen wereldwijde marketing-sector valt terug

De marketing-budgetten zijn in de regio's Europa, Asia-Pacific en het Amerikaanse continent tijdens de maand mei gevoelig teruggevallen. Dat blijkt uit de marketingindex van consulent Warc. In april werd nog een score van 53,7 punten opgetekend, maar in mei viel dat cijfer terug tot 50,3 punten. Een cijfer boven de 50 punten betekent een verbetering, terwijl onder die grens van een achteruitgang sprake is. De daling verwijst volgens Warc naar een groeiende onzekerheid door de economische situatie in de eurozone.

De index over de totale vooruitzichten van de sector, waarin naast de budgetten ook onder meer de marktomstandigheden en de tewerkstelling zijn opgenomen, van 58,1 punten tot 55,3 punten zijn teruggevallen. "Marketeers zijn er nog altijd van overtuigd dat de omstandigheden nog altijd een positieve evolutie laten optekenen, is er de voorbije periode toch een groeiend pessimisme opgetreden, waardoor het vertrouwen is teruggevallen tot het niveau dat ook werd opgetekend bij de start van het jaar," voeren de onderzoekers aan.

De index van de marktomstandigheden is van 61,1 punten tot 57,3 punten teruggevallen. "Daarbij wordt vooral bij de Europese marketeers een dalend optimisme opgetekend," voeren de onderzoekers aan. "Tijdens de maand april werd in Europa nog een score van meer dan 60 punten opgetekend, maar dat is nu gedaald tot 54,7 punten." Op het gebied van tewerkstelling werd wereldwijd een lichte daling van 58,5 punten tot 58,3 punten geregistreerd. Opvallend daarbij is dat Europa en Asia-Pacific optimistischer zijn geworden, maar dat is niet het geval op het Amerikaanse continent.

Lees Verder

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home