Adverteerders behouden vertrouwen in radioreclame
In het rapport wordt opgemerkt dat de omzet van de digitale radiosector met 10 procent is gestegen. "Adverteerders maken steeds meer gebruik van de digitale mogelijkheden die door het radiomedium worden aangereikt," voert Erica Farber, chief executive van het Radio Advertising Bureau, aan. Farber voegt er aan toe dat radio ook nieuwe adverteerders buiten de traditionele categorieën blijft aantrekken. De grootste adverteerder op de Amerikaanse radiomarkt was Comcast Xfinity Cable met een budget van 89,7 miljoen dollar, gevolgd door McDonald's en Safeway.
De belangrijkste adverteerder op de Amerikaanse radiomarkt blijft de autosector, die tijdens het eerste kwartaal van dit jaar nog een groei met 1 procent tot 352,9 miljoen dollar liet optekenen tegenover dezelfde periode vorig jaar, toen een stijging met 27 procent werd geregistreerd. Op de tweede plaats staat de retailsector met een groei van 11 procent tot 192,5 miljoen dollar. Daarna volgen casino's en loterijen met een stijging van 7 procent tot 122,5 miljoen dollar. Woninginrichting neemt de vierde plaats in met een stijging van 30 procent tot 113,6 miljoen dollar.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home