Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, February 24, 2012

Vragen over efficiëntie Facebook als verkoopkanaal

Merken proberen nog altijd te achterhalen op welke manier het sociale netwerk Facebook kan gebruikt worden om de verkoop op te drijven. Dat zegt Alex Tosolini, vice-president e-business bij het Amerikaanse concern Procter & Gamble, tegenover de Britse zakenkrant Financial Times. Het bedrijf is volgens Tosolini nog aan het leren op welke manier Facebook optimaal zou kunnen worden ingezet, maar is een definitieve oplossing nog niet gevonden. Voorlopige tests hebben volgens Tosolini nog niet tot een belangrijke omzetgroei geleid.

De consument zal volgens Tosolini uiteindelijk beslissen of Facebook een leefbare oplossing kan bieden. Hij merkt wel op dat sociale netwerkplatformen zoals Facebook duidelijk het voordeel bieden dat persoonlijke contacten mogelijk gemaakt worden. "Daarmee grijpen we terug naar het verleden," voert Tosolini aan. "Ook onze grootouders hadden een bijzonder persoonlijke band met de lokale handelaars. Die behoefte is ongewijzigd gebleven."

Ook Rakesh Kapoor, chief executive van het concern Reckitt Benckiser, merkt op dat er op dit ogenblik nog geen duidelijkheid bestaat. "De industrie moet uitzoeken op welke manier de technologie de toekomst kan uittekenen," voert hij aan. "Op dit ogenblik lijkt nog niemand op dat gebied met een briljant idee naar voor gekomen te zijn." Bedrijven zoals Gamestop, JC Penney en Nordstrom hebben hun winkels op het sociale netwerk inmiddels opnieuw gesloten. Dat gebeurde ook bij Gap, waar opgemerkt wordt dat er verder zal geëvalueerd worden of de winkel opnieuw geopend zal worden.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home