Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, January 29, 2012

Verweving traditionele en digitale media gaat steeds verder

Consumenten mengen steeds meer het gebruik van traditionele media met digitale toepassingen. De integratie tussen de twee kanalen gaat dan ook steeds verder. Dat is de conclusie van een rapport van adviseur Deloitte en onderzoeksbureau Harrison over het mediagebruik van ongeveer tweeduizend Amerikanen. De onderzoekers stelden vast dat content van traditionele media, zoals televisie-programma's of krantenartikels, steeds meer op digitale platformen worden geconsumeerd.

Uit het onderzoek blijkt dat 42 procent van de Amerikaanse gezinnen nu minstens over één smartphone beschikt, tegenover 25 procent vorig jaar. Bovendien zegt 52 procent van plan te zijn om dit jaar een smartphone te kopen, tegenover 40 procent vorig jaar. Het versturen van tekstberichten op smartphones is op twee jaar tijd gestegen van 71 procent naar 78 procent. Bij mobiele zoekopdrachten wordt gewag gemaakt van een stijging van 30 procent naar 46 procent. Ook blijkt 37 procent mobiele navigatiediensten gebruikt te hebben, terwijl 19 procent mobiele banktransacties heeft uitgevoerd.

Bij televisie zegt 44 procent een digitale videorecorder te bezitten en deze toestellen zijn op dit ogenblik de tweede meest populaire manier om een favoriete televisieprogramma te bekijken. Ook wordt opgemerkt dat 36 procent geïnteresseerd is in het downloaden van boeken, magazines en kranten. Vijf jaar geleden was dat 23 procent. Daarnaast blijkt dat bij de millennials al 20 procent zijn favoriete krant op een smartphone leest, tegenover 9 procent vorig jaar. Volgens 11 procent van de millennials zijn mobiele platformen de aangenaamste manier om krantencontent te raadplegen, tegenover 3 procent vorig jaar.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home