Reissector wil hogere rangschikking in online zoekmachines
Zoekmachine-optimisatie is voor reisbedrijven de belangrijkste prioriteit op het gebied van digitale content voor het nieuwe jaar. Dat is de conclusie van een rapport van de bureaus Frommers Unlimited en Tnooz. De onderzoekers stelden vast dat 53 procent van de reisbedrijven aangeeft zijn budgetten voor zoekmachine-marketing dit jaar te zullen opdrijven, gevolgd door aangepaste content-ontwikkeling (52 procent), informatie over bestemmingen (47 procent), user generated content (47 procent), video (46 procent) en blogs (43 procent).
Uit het onderzoek blijkt dat 83 procent van de reisbedrijven aangeven dit jaar hun budgetten voor digitale content te zullen opdrijven. Vorig jaar was dat slechts 70 procent en het jaar voordien 66 procent. Dat komt overeen met de algemene trend in digitale marketing. Daarbij geeft 78 procent van de ondervraagde reisbedrijven zijn budgetten voor digitale marketing te zullen opdrijven. Slechts 3 procent verwacht dit jaar minder te besteden aan digitale marketing.
De onderzoekers merken op dat 49 procent van de respondenten nog altijd één taal hanteren, terwijl 33 procent gebruik maakt van twee tot vijf talen. Dit jaar wil echter nog eens 26 procent twee tot vijf talen hanteren, terwijl 17 procent plannen heeft om lokale websites in meer dan vijf talen op te zetten. Dit geeft volgens de onderzoekers aan dat veel bedrijven belang hechten aan het bereiken van een wereldwijd publiek. Eén op drie wil dan ook zijn bestedingen aan vertalingen opdrijven.
Uit het onderzoek blijkt dat 83 procent van de reisbedrijven aangeven dit jaar hun budgetten voor digitale content te zullen opdrijven. Vorig jaar was dat slechts 70 procent en het jaar voordien 66 procent. Dat komt overeen met de algemene trend in digitale marketing. Daarbij geeft 78 procent van de ondervraagde reisbedrijven zijn budgetten voor digitale marketing te zullen opdrijven. Slechts 3 procent verwacht dit jaar minder te besteden aan digitale marketing.
De onderzoekers merken op dat 49 procent van de respondenten nog altijd één taal hanteren, terwijl 33 procent gebruik maakt van twee tot vijf talen. Dit jaar wil echter nog eens 26 procent twee tot vijf talen hanteren, terwijl 17 procent plannen heeft om lokale websites in meer dan vijf talen op te zetten. Dit geeft volgens de onderzoekers aan dat veel bedrijven belang hechten aan het bereiken van een wereldwijd publiek. Eén op drie wil dan ook zijn bestedingen aan vertalingen opdrijven.
Labels: toerisme, zoekmachine

0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home