Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, January 14, 2012

Sociale marketeers in eerste plaats gericht op verhogen visibiliteit

Sociale marketeers willen in eerste instantie de aanwezigheid van hun merk op sociale platformen uitbreiden. Dat is de conclusie van een rapport van het bureau Awareness. Een verhoogde zichtbaarheid op sociale platformen wordt door 69,6 procent van de respondenten als doelstelling naar voor geschoven, gevolgd door het publiceren van content (58,9 procent) en het versterken van de sociale marketing (49,5 procent). Ook blijkt dat 23 procent sociale media op een realtime-basis volgen voor het controleren van merkvermeldingen.

Bij beginnende sociale marketeers stijgt het belang van de visibiliteit tot 78 procent, maar ervaren sectorgenoten geven daar minder prioriteit aan. Daar wordt de visibiliteit op dezelfde hoogte geplaatst als een grotere frequentie van het publiceren van content en het versterken van de sociale marketing. De onderzoekers merken echter op dat 77 procent van de ondervraagden aangeeft onvoldoende mogelijkheden te hebben om sociale marketing optimaal te kunnen uitbouwen, maar ook wordt gewag van een moeilijk meetbare return-on-investment.

De onderzoekers merken verder op dat het uitbreiden van de groep volgelingen en fans de belangrijkste doelstelling van sociale marketing-campagnes blijft (76 procent), gevolgd door het genereren van trafiek naar de website (67 procent) en vermeldingen op sociale platforms (53 procent). Toch wordt ook meer gewag gemaakt van een ondersteuning voor lead generation (38 procent) en omzet (26 procent). Awareness zegt nog vastgesteld te hebben dat ervaren marketeers drie keer meer geneigd zijn om gebruik te maken van YouTube.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home