Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, January 14, 2012

Internationale merkwaarde prioriteit voor computerbouwer Lenovo

De Chinese informaticagroep Lenovo heeft inspanningen aangekondigd om zijn wereldwijde uitstraling verder te verbeteren. De bedrijfstop erkent dat zijn merkwaarde nog een belangrijke inhaalbeweging moet doen tegenover de andere prestaties van de onderneming. De versterking van die merkwaarde behoort tot de drie belangrijkste prioriteiten die het bedrijf naar voor heeft geschoven. Daarvoor is een internationaal team van vijftien marketeers samengesteld, die zich onder meer moeten buiten over sociale media, design, merkencontent, evenementen en partnerships.

"Lenovo, dat acht jaar geleden de hardwaredivisie van IBM overnam, is in China marktleider op het gebied van personal computers en heeft ook snel vooruitgang geboekt in een aantal internationale sectoren," meldt het magazine Advertising Age. "Onder meer de ThinkPad van Lenovo blijkt in zakelijke kringen bijzonder populair te zijn. Bovendien verkocht Lenovo tijdens het vierde kwartaal 12,8 miljoen computers. Dat betekent een stijging met 36,1 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. Lenovo werd daarbij de tweede grootste computer-verkoper van de wereld."

"Maar ondanks die successen, heeft Lenovo niet diezelfde wereldwijde uitstraling als een aantal rechtstreekse concurrenten en in dan ook nergens te vinden in de bekende rangschikkingen over merkwaard," geeft David Roman, chief marketing officer van de Chinese groep, toe. "De activiteiten van het bedrijf doen het veel beter dan de merkwaarde van Lenovo. Buiten sleutellanden zoals China en India en een aantal specifieke sectoren is het merk Lenovo onvoldoende bekend." Vooral zal worden gemikt op de leeftijdsgroep tussen achttien en vijfendertig jaar.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home