Eén derde mobiele populatie actief op sociale netwerken
In de Verenigde Staten is 32,3 procent van de mobiele populatie minstens één keer actief op sociale netwerken. Dat is de conclusie van een studie van het onderzoeksbureau ComScore. Onder de smartphone-populatie is die trend nog duidelijker. Volgens ComScore is immers 64 procent van de Amerikaanse smartphone-populatie minstens één keer per maand actief op sociale media. Bij een groep van 38,8 procent loopt dat zelfs op tot 38,8 procent.
De onderzoekers merken op dat de mobiele gebruikers van sociale netwerken in eerste instantie berichten lezen van mensen die ze persoonlijk kennen (80,1 procent), gevolgd door het publiceren van eigen status-updates (70 procent). Ook wordt opgemerkt dat 53,8 procent van de gebruikers interactie onderhoudt met merken en organisaties, terwijl 45,3 procent met publieke figuren contact heeft. Ongeveer één op drie ontvangt coupons of aanbiedingen en nagenoeg 30 procent maakt gebruik van locatie-gebaseerde diensten.
Uit een onderzoek van het Pew Research Center blijkt dat de leeftijdsgroep tussen achttien en negenentwintig jaar sneller geneigd is om van het mobiele internet gebruik te maken dan vijftigplussers. Diezelfde trend kan volgens de onderzoekers over de hele wereld worden vastgesteld, maar de kloof blijkt het grootste te zijn in Japan. Daar blijken 78 procent van de jongere mobiele populatie op het internet actief te zijn, tegenover slechts 20 procent bij vijftigplussers.
De onderzoekers merken op dat de mobiele gebruikers van sociale netwerken in eerste instantie berichten lezen van mensen die ze persoonlijk kennen (80,1 procent), gevolgd door het publiceren van eigen status-updates (70 procent). Ook wordt opgemerkt dat 53,8 procent van de gebruikers interactie onderhoudt met merken en organisaties, terwijl 45,3 procent met publieke figuren contact heeft. Ongeveer één op drie ontvangt coupons of aanbiedingen en nagenoeg 30 procent maakt gebruik van locatie-gebaseerde diensten.
Uit een onderzoek van het Pew Research Center blijkt dat de leeftijdsgroep tussen achttien en negenentwintig jaar sneller geneigd is om van het mobiele internet gebruik te maken dan vijftigplussers. Diezelfde trend kan volgens de onderzoekers over de hele wereld worden vastgesteld, maar de kloof blijkt het grootste te zijn in Japan. Daar blijken 78 procent van de jongere mobiele populatie op het internet actief te zijn, tegenover slechts 20 procent bij vijftigplussers.
Labels: internet, mobile, sociale netwerken
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home