Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, January 25, 2012

Driekwart marketeers gaat investeringen in sociale media opdrijven

Driekwart van de wereldwijde marketeers zegt dit jaar zijn investeringen in sociale media te zullen opdrijven. Dat is de conclusie van een internationaal onderzoek van het bureau Wildfire Interactive bij zevenhonderd marketeers. De onderzoekers stelden ook vast dat 97 procent van de ondervraagden van mening is dat sociale media voor hun campagnes een meerwaarde hebben betekend. Ook zegt 88 procent dat sociale media een positieve return-on-investment hebben gegenereerd.

"Sociale media worden steeds meer een waardevol marketing-kanaal," merkt Victoria Ransom, chief executive van Wildfire Interactive, op tegenover het webmagazine BizReport.com. Er wordt aan toegevoegd dat de return-on-investment door de verschillende bedrijven ook vaak op een andere manier wordt berekend. Dat geeft volgens Ransom aan dat het gebruik van sociale media zich in de reclame-sector nog in een bijzonder vroeg stadium bevindt.

De onderzoekers voegen er aan toe dat 38 procent van de ondervraagden het succes meten aan het gestegen aantal volgelingen, fans of commentaren, terwijl 24 procent kijkt naar de stijging van de inkomsten. Ook meet 15 procent het succes aan de toegenomen merkbekendheid. Wildfire merkt op dat marketing in sociale media in drie stadia verloopt en eerst een groei en engagement moet zijn gerealiseerd vooraleer er aan opbrengsten kan worden gedacht. De meeste bedrijven evolueren volgens de onderzoekers dit jaar naar het tweede stadium.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home