Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Tuesday, January 24, 2012

Britse consument bekijkt recordaantal televisie-commercials

Het voorbije jaar hebben Britse consumenten een recordaantal televisie-commercials bekeken. Dat is de conclusie van een studie van de marketinggroep Thinkbox en het onderzoeksbureau Barb. Daarbij wordt opgemerkt dat de gemiddelde Britse consument het voorbije jaar 47 televisie-commercials per dag heeft bekeken. Dat betekent een stijging met 2,6 procent tegenover het jaar voordien. Over de jongste vijf jaar werd een stijging met 19,6 procent opgetekend.

De onderzoekers merken op dat de Britse consumenten het voorbije jaar gemiddeld vier uur en twee minuten per dag naar televisie hebben gekeken. Dat komt aan een totaal van achtentwintig uur en veertien minuten per week. "Daarmee worden de hoge niveaus van het jaar voordien geëvenaard," voeren de onderzoekers aan. "De resultaten tonen aan dat de consumptie van content op laptops, smartphones en tablets geen impact hebben op de populariteit van televisie."

Uit het onderzoek blijkt verder dat commerciële kanalen 64 procent van de totale televisie-consumptie vertegenwoordigden. Dat betekent een stijging met 1,3 procentpunten tegenover het jaar voordien. In de leeftijdsgroep tussen zestien en vierendertig jaar bereiken de commerciële zenders 72 procent van de totale consumptie. Ook wordt opgemerkt dat 90,6 procent van de televisiecontent live wordt geconsumeerd. Uitgesteld kijken heeft een marktaandeel van 9,4 procent, tegenover 7,6 procent het jaar voordien.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home