Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, January 23, 2012

Online aankoopproces gebruikt steeds meer kanalen

Consumenten in Europa en de Verenigde Staten maken in hun aankoopproces steeds meer gebruik van de brede waaier van online activiteiten. Dat is de conclusie van een onderzoek van consulent GfK over de internet-retail in Frankrijk, Duitsland, Polen, Rusland, Spanje, Groot-Brittanniƫ en de Verenigde Staten. De onderzoekers merken daarbij op dat het internet-shoppen steeds concurrentiƫler wordt, zodat retailers middelen moeten vinden om trouwe consumenten te belonen.

De onderzoekers voeren aan dat 58 procent van de Europese consumenten inmiddels zoekmachines als shopping-instrument gebruiken, tegenover 51 procent in de Verenigde Staten. Bovendien onderzoekt 75 procent van de Europeanen producten op het internet, tegenover 68 procent in de Verenigde Staten. In beide regio's doet bovendien 65 procent van de consumenten aan online productvergelijkingen. Daarnaast blijkt 60 procent van de Amerikanen te zoeken naar online coupons, tegenover 42 procent bij de Europeanen.

In het rapport wordt opgemerkt dat 67 procent van de Europeanen het internet gebruiken om producten te kopen, met pieken tot 82 procent in Polen en 74 procent in Groot-Brittanniƫ. In de Verenigde Staten en Spanje valt dat echter terug tot 62 procent en nog verder tot 52 procent in Duitsland. De onderzoekers merken ook op dat inmiddels 40 procent van de internet-gebruikers in zowel Europa als de Verenigde Staten tot een extreme online shoppers, die intensief betrokken zijn bij nagenoeg alle aspecten van e-commerce, kunnen worden gerekend.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home