Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, January 25, 2012

Braziliaanse e-commerce blijft belangrijke groei optekenen

In Brazilië zal e-commerce dit jaar een omzet realiseren van 18,7 miljard dollar. Dat betekent een stijging met 21,9 procent tegenover het jaar voordien. Dat is de conclusie van een rapport van de Economist Intelligence Unit. Tegen het midden van het decennium zal die omzet volgens de onderzoekers verder gestegen zijn tot 26,9 miljard dollar. De onderzoekers merken op dat verscheidene factoren bijdragen tot die groei. Daarbij wordt onder meer gewezen naar de belangrijke economische groei, maar ook naar de diversificatie in online betaalmogelijkheden.

Volgend jaar zal Brazilië volgens de onderzoekers meer dan de helft van de totale e-commerce in Latijns-Amerika vertegenwoordigen. "Dat is in belangrijke mate te danken aan de grote populatie van het land en aan de stijging van het aantal online shoppers in Brazilië," meldt het webmagazine eMarketer. "Uit een onderzoek in oktober bleek dat 34 procent van de Braziliaanse online bevolking van plan is om dit jaar op het internet aankopen te doen. Dat betekent een consumentenpubliek van 23,2 miljoen mensen."

Tegen het middel van het decennium zou Brazilië 31,6 miljoen online consumenten tellen. Dat is 39 procent van de totale online Braziliaanse populatie. "Inmiddels worden er ook steeds meer betaalmogelijkheden aangeboden aan die online populatie," voert eMarketer nog aan. "Twee jaar geleden bleken kredietkaarten met een aandeel van 63 procent nog het belangrijkste online betaalmiddel te zijn, maar steeds meer consumenten stappen over op andere betalingsprocedures."

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home