Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, December 01, 2011

Veilinghuis Christie's lanceert mobiele applicaties

Het beroemde veilinghuis Christie's heeft een mobiele applicatie voor Android-smartphones gelanceerd en zijn iPhone-applicatie aangepast om het realtime mobiel biedingsproces voor de consument gemakkelijker te maken. Het veilinghuis wil met de applicaties zijn naambekendheid bij een jonger publiek verhogen en het contact met zijn bestaande klanten verbeteren. De applicaties zijn gratis verkrijgbaar in de AppStore van Apple en Android Market van Google.

"De applicaties moeten in eerste instantie ons bestaande cliƫntenbestand, dat vaak onderweg is, een platform aan te bieden om constant op de hoogte te kunnen blijven van het aanbod dat Christie's in zijn portefeuille heeft," voert Michael O'Neal, directeur digitale media bij Christie's in New York, aan. "Daarnaast willen we het merk ook introduceren bij een nieuwe bevolkingsgroep waarmee Christie's tot nu toe geen band heeft kunnen leggen. Het mobiele platform is een uitstekende strategie om het merk in contact te brengen met de jongere generatie."

Tot nu toe was de applicatie van Christie's louter een mobiele catalogus, zonder toegang tot realtime informatie of zoekmogelijkheden. De nieuwe versie heeft echter een aantal interactieve elementen om het engagement bij de consument op te drijven. De gebruikers kunnen met de applicatie niet alleen registreren voor de veilingen, maar krijgen ook realtime informatie over de biedprijzen tijdens het verloop van de veilingen. Bovendien kan ook een aantal geselecteerde toekomstige veilingen worden aangeduid, waarna de gebruiker relevante updates ontvangt.

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home