Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, December 01, 2011

Jonge Chinese luxeconsument geeft voorkeur aan grote merken

Jonge Chinese consumenten geven de voorkeur aan luxemerken met een sterke erfenis en authenticiteit. Bovendien is er een toenemende bereidheid om deze producten online te kopen. Dat is de conclusie van een onderzoek van het pr-netwerk Ruder Finn en het onderzoeksbureau Albatross Global Solutions. Opgemerkt wordt dat 92 procent van de Chinese consumenten aangeeft zijn bestedingen aan luxeproducten dit jaar te handhaven op te drijven, ondanks de stijgende inflatie en de wereldwijde economische onzekerheid. In Taiwan ligt dat cijfer slechts op 20 procent.

"De Chinese consument kijkt met optimisme naar de toekomst en China zal dan ook de volgende jaren de belangrijkste pijler zijn voor de groei in de luxesector," merken de onderzoekers op. Er wordt aan toegevoegd dat sociale stimulansen, zoals status, in China niet langer de belangrijkste motivatie zijn om luxeproducten te kopen. De Chinese consument geeft nu aan dat hij met deze aankopen in de eerste plaats zichzelf wil verwennen. De sociale stimulansen zijn naar een tweede plaats teruggevallen.

Jonge Chinese luxeconsumenten geven volgens de onderzoekers de voorkeur aan grote namen, zoals Cartier, Omega, Rolex, Chanel, Louis Vuitton en Gucci. "De oorsprong en de geschiedenis spelen een belangrijke rol bij de aankoopbeslissing," wordt in het rapport opgemerkt. "Er is weinig interesse voor andere internationale alternatieven die plannen zouden hebben om de Chinese markt te betreden." Er wordt ook opgemerkt dat inmiddels 35 procent van de jonge Chinese luxeconsumenten hun producten online aankopen. Microblogs behoren tot de belangrijkste informatiebronnen over luxemerken.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home