Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, December 17, 2011

Piek in mobiele betaalde zoekopdrachten tijdens eindejaarsperiode

Mobiele platformen zullen tegen het einde van het jaar 25,4 procent van alle clicks op betaalde zoekopdrachten vertegenwoordigen. Dat is de conclusie van een rapport van het bureau Performics. Eerder tijdens het najaar had het bureau nog gewag gemaakt van een aandeel van 17,4 procent, maar er wordt opgemerkt dat de adverteerders ter gelegenheid van de eindejaarsperiode hun investeringen in mobiele zoekopdrachten gevoelig hebben opgedreven.

"Betaalde mobiele zoekopdrachten bieden de adverteerder de mogelijkheid om voor zichzelf een grotere ruchtbaarheid te creƫren," merken de onderzoekers op. "De toegenomen mobiele zoektrafiek leidt bovendien tot een significant lagere cost-per-click in vergelijking met computers. De cost-per-click bij smartphones vertegenwoordigt slechts 40 procent van de kosten van desktop-computers. Tablets hebben daartegen een belangrijke inhaalbeweging gemaakt tegenover desktops."

"Vele adverteerders gebruiken de overblijvende jaarbudgetten om op de valreep nog een aantal strategieƫn uit te testen die hen alsnog voor het einde van het jaar een cruciale voorsprong kunnen bieden," merkt Performics nog op. "Voor adverteerders die nog over een budget beschikken, vormen mobiele betaalde zoekopdrachten een ultieme kans om alsnog een onverwacht voordeel in de wacht te slepen. De consumenten maken immers steeds meer gebruik van mobiele zoekopdrachten, wat de adverteerder de mogelijkheid biedt zijn publiek gevoelig uit te breiden."

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home