Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, December 21, 2011

Britse Asos meest getalenteerde digitale modeverkoper

In de retailsector maakt de Britse online modeverkoper Asos het meest efficiƫnt gebruik van digitale media op Europese consumenten aan te trekken. Dat is de conclusie van een onderzoek van de denktank L2 naar de digitale activiteiten van retailers, zoals merkensites, digitale marketing, sociale media en activiteiten op mobiele platformen en tablets. Asos realiseerde een eindtotaal van 156 punten, dankzij het gebruik van Facebook-commerce, de link tussen YouTube en zijn website en blogs en het opzetten van een consumer-to-consumer markt.

"Asos biedt ook aankoop-mogelijkheden aan voor mobiele telefoons, heeft een speciale Twitter-feed voor klantendiensten en organiseerde op Skype zelfs een persoonlijke stijladvies-campagne," merken de onderzoekers op. De Zweedse keten Hennes & Mauritz (H&M) eindigt met 148 punten op een tweede plaats, dankzij de ontwikkeling van activiteiten op GooglePlus, het hoogste aantal volgelingen op Twitter en het grootste aantal hits op YouTube. Ook heeft het bedrijf op zijn website een virtuele kleedkamer ingericht.

Het online fashion-commerce bedrijf Net-a-Porter eindigt als derde, gevolgd door de Franse modegroep Sephora. "Deze vier bedrijven zijn de enige aanbieders die met hun online activiteiten echt in slagen om een verschil te maken," voeren de onderzoekers nog aan. "Nog veertien andere bedrijven - waaronder het Franse Lacoste en het Italiaanse Diesel - hebben intensief gebruik gemaakt van digitale mogelijkheden." In het algemeen bleken Britse merken gemiddeld de hoogste scores te halen (122 punten), gevolgd door Spaanse merken (104 punten) en Franse concurrenten (87 punten).

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home