Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Monday, November 21, 2011

Amerikaanse toerist wil vooral avontuurlijke buitenactiviteit

De Amerikaanse toerist is in de eerste plaats uit op een avontuurlijke buitenactiviteit. Dat is de conclusie van een onderzoek van de financiële dienstverlener American Express naar de vakantieplannen van de Amerikaanse bevolking tijdens de eindejaarsperiode. Daarbij blijkt dat 19 procent van de ondervraagden zou kiezen voor de avontuurlijke buitenactiviteit, gevolgd door een mysterieuze vakantie (16 procent), een culinaire vakantie (13 procent), een holistisch wellness-verblijf (12 procent), voluntariaat (5 procent) en een skivakantie (4 procent).

Uit het onderzoek blijkt volgens American Express dat de consument vooral meer activiteiten wil ondernemen tijdens zijn vakantie. Wanneer men een extra budget van 500 dollar zou krijgen toegewezen, zou 24 procent de bijkomende middelen willen gebruiken voor een nieuwe ervaring, terwijl 18 procent de duur van zijn vakantie zou uitbreiden. Toch blijkt het budget de belangrijkste factor te zijn bij het opstellen van vakantieplannen (40 procent), gevolgd door bestemming (25 procent) en beleving (11 procent).

De onderzoekers stellen verder dat de meerderheid zijn vakantie betaalt met kredietkaarten. Ook geeft 26 procent aan zijn reis geheel of gedeeltelijk te willen financieren met allerlei bonuspunten of ontvangen airmiles. Meer dan een kwart van de ondervraagden zegt een reis als geschenk te hebben gegeven of ontvangen. De Amerikanen blijken gemiddeld in een groep van drie op vakantie te gaan. Ook werd vastgesteld dat 21 procent zijn reis minder dan één maand voor het vertrek boekt.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home