Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, November 20, 2011

Gebruik online coupons blijft sterke groei vertonen

Het gebruik van online coupons blijft een sterke groei vertonen. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van het bureau Forrester Research. Daarbij wordt opgemerkt dat 66 procent van de consumenten aangeeft de volgende twaalf maanden online coupons te zullen gebruiken voor minstens 25 procent van de aankopen. Dat was het voorbije jaar nog 55 procent. Daarbij wordt aangestipt dat 31 procent van de consumenten online coupons voor 25 procent tot 50 procent van zijn totale aankopen wil gebruiken, tegenover 26 procent vorig jaar.

In 35 procent van de gevallen wordt het gebruik van online coupons voor meer dan 50 procent van de aankopen voorzien, tegenover 29 procent vorig jaar. Er wordt aan toegevoegd dat bij gezinnen met kinderen zelfs 40 procent meer dan de helft van zijn aankopen met online coupons wil doen, tegenover 28 procent vorig jaar. In deze groep wil 73 procent coupons gebruiken bij minstens 25 procent van zijn aankopen, tegenover 56 procent vorig jaar.

Verwacht wordt dat de online besteding van de gemiddelde coupon-gebruiker volgend jaar 1.428 dollar zal bedragen. Dat betekent een stijging met 2 procent tegenover het lopende jaar. Bij de gezinnen wordt echter gewag gemaakt van een groei met 11 procent tot 1.712 dollar. In het algemeen verwachten de consumenten volgend jaar door het gebruik van coupons een bedrag van 245 dollar te kunnen besparen. Dat betekent een stijging met 27 procent tegenover het lopende jaar. Gezinnen denken 263 dollar te kunnen besparen. Dat betekent een stijging met 23 procent.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home