Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, October 30, 2011

Meer budgetten in het kanaal voor shopper marketing

Een meerderheid van de bedrijven, retailers en marketeers wil de volgende achttien maanden meer mankracht inzetten op shopper marketing. Dat is de conclusie van een Australisch onderzoek van de vakorganisatie Point of Purchase Advertising International en het adviesbureau ShopAbility. Een meerderheid van de ondervraagden zegt ook plannen te hebben om zijn budgetten voor shopper marketing tijdens het volgende anderhalf jaar te verhogen. Daarbij wordt vaak gewag gemaakt van een verdubbeling tegenover het niveau van vorig jaar.

De onderzoekers stellen dat 55 procent van de ondervraagden het personeelsbestand voor shopper marketing wil uitbreiden. "Shopper marketing geniet een toenemende populariteit als een paraplu waaronder diverse categorieën marketing en sales kunnen worden samengebracht om de strategie rond het engagement van de consument naadloos te kunnen coördineren," merkt Norrelle Goldring, directeur bij ShopAbility, op. Daarbij wordt door 80 procent gewezen op het verbeteren van de consumentenbeleving, het stimuleren van de omzet en de verbetering van de relatie met retailers.

Daarnaast maakt 70 procent gewag van de versterking van de waarde van het merk, terwijl 60 procent gewag maakt van een vlottere ontwikkeling van nieuwe producten. Er wordt aan toegevoegd dat 15 procent van de respondenten daarbij ook gewag maakt van de inzet van mobiele platformen. Toch blijkt 72 procent van de ondervraagden aan te geven dat hun bedrijf onvoldoende geformaliseerde procedures heeft geïmplementeerd rond shopper marketing. Ook zegt slechts 20 procent dat er daarbij samengewerkt wordt tussen het merk en de retailers.

Voor 74 procent levert ook de meting van return-on-investment nog altijd een probleem op.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home