Internet steeds belangrijker voor Indiase autosector
Het internet heeft in India een belangrijke impact op de autoverkoop. Dat is de conclusie van een onderzoek van het zoekmachinebedrijf Google. Daarbij wordt opgemerkt dat het aantal auto-gerelateerde zoekopdrachten tijdens de eerste zes maanden in India met 72 procent is gestegen tegenover dezelfde periode vorig jaar. De twee jaar voordien werd een groei van respectievelijk 110 procent en 84 procent opgetekend. Bij mobiele zoekopdrachten werd tijdens de eerste helft van dit jaar een groei met 300 procent opgetekend.
De onderzoekers stellen dat 65 procent van de Indiase online populatie informatie op het internet zoekt vooraleer een beslissing te nemen over de aankoop van een wagen. In Europa en de Verenigde Staten bedraagt dat niveau slechts 62 procent. Er wordt aan toegevoegd dat in de categorie van de kleine en middenklasse wagens een toename met 50 procent in zoekvolumes werd opgetekend. Bij luxewagens steeg dat echter tot 114 procent.
"De inkomsten uit de autosector zijn het voorbije jaar met 150 procent gestegen," merkt Rajan Anandan, managing director van Google India, tegenover de zakenkrant Business Standard. "Verwacht wordt dat de omzet van de autosector aan digitale media de volgende jaren nog een verdere belangrijke groei zal kennen." Bij de zoekopdrachten stond het Indiase merk Maruti op de eerste plaats, gevolgd door Honda, Hyundai, General Motors en Tata Motors. Verder volgen Toyota, Ford, Volkswagen en Fiat.
De onderzoekers stellen dat 65 procent van de Indiase online populatie informatie op het internet zoekt vooraleer een beslissing te nemen over de aankoop van een wagen. In Europa en de Verenigde Staten bedraagt dat niveau slechts 62 procent. Er wordt aan toegevoegd dat in de categorie van de kleine en middenklasse wagens een toename met 50 procent in zoekvolumes werd opgetekend. Bij luxewagens steeg dat echter tot 114 procent.
"De inkomsten uit de autosector zijn het voorbije jaar met 150 procent gestegen," merkt Rajan Anandan, managing director van Google India, tegenover de zakenkrant Business Standard. "Verwacht wordt dat de omzet van de autosector aan digitale media de volgende jaren nog een verdere belangrijke groei zal kennen." Bij de zoekopdrachten stond het Indiase merk Maruti op de eerste plaats, gevolgd door Honda, Hyundai, General Motors en Tata Motors. Verder volgen Toyota, Ford, Volkswagen en Fiat.
Labels: automotive, Google, India, reclame, zoekmachine
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home