Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Sunday, July 10, 2011

Vrouwen hebben meeste vertrouwen in persoonlijke aanbevelingen

Hoewel zowel in de mature als opkomende markten vrouwen massaal gebruik maken van technologie, blijken persoonlijke relaties voor die consumentengroep nog altijd de meest vertrouwde bron van informatie te vormen. Dat is de conclusies van een rapport van het onderzoeksbureau Nielsen. Volgens de onderzoekers noemt 73 procent van de vrouwen in de mature markten persoonlijke relaties een betrouwbare informatiebron. In groeimarkten stijgt dat tot 82 procent.

"De verschillende types van betaalde reclame worden in de mature markten en de groeilanden in nagenoeg dezelfde rangorde gerangschikt," merkt Nielsen op. "In ontwikkelingslanden liggen de scores echter wel hoger. In groeimarkten nemen de websites van merken met een score van 60 procent de tweede plaats in. Datzelfde platform staat op de mature marken met een score van 32 procent op de derde plaats. In de mature markten staat editoriale content van nieuwsmedia met een score van 35 procent op de tweede plaats. In groeimarkten staat content met 56 procent op een derde plaats."

Commerciƫle tekstberichten op mobiele telefoons worden door de ondervraagden het minst vertrouwd. In de mature markten zegt slechts 10 procent van de vrouwelijke consumenten vertrouwen te hebben in deze boodschappen. In de groeimarkten heeft 27 procent van de ondervraagden vertrouwen in commerciƫle tekstberichten. Die boodschappen worden vooraf gegaan door reclame op mobiele telefoons, met een score van 14 procent in de mature markten en 30 procent in groeilanden. Online banners halen een score van respectievelijk 14 procent en 31 procent.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home