Google blijft markt zoekmachinereclame beheersen
Hoewel het gebruik van de zoekmachine Bing van Microsoft in de Verenigde Staten een grote stijging heeft gekend, blijft concurrent Google de reclamemarkt domineren. Dat is de conclusie van een rapport van het bureau IgnitionOne. Daarbij wordt opgemerkt dat Google tijdens het tweede kwartaal van dit jaar nog altijd 81 procent van de Amerikaanse online zoekreclame voor zijn rekening nam. Dat betekent nog een groei met 17,7 procent tegenover het tweede kwartaal van vorig jaar. De combinatie Yahoo-Bing daalde tijdens diezelfde periode met 7,7 procent tot 19,2 procent.
Bing en Yahoo hebben een samenwerkingsverband rond zoekmachine-reclame, maar die combinatie leed volgens de onderzoekers het voorbije jaar nog een aantal verliezen. Onder meer wordt opgemerkt dat de cost-per-click bij Bing-Yahoo een terugval kende met 11 procent, terwijl de effectieve kost per duizend impressies met 9 procent achteruit ging. Het aantal clicks op Yahoo-Bing kende dan weer een toename met 3,6 procent en het aantal impressies kende een stijging met 1,4 procent.
IgnitionOne merkt op dat ook in die twee laatste sectoren bij Google een grotere groei werd opgetekend. Bij de impressies werd een stijging met 12,8 procent geregistreerd, terwijl bij het aantal clicks een toename met 17,6 procent werd opgemerkt. De onderzoekers merken op dat de betaalde zoekmarkt in de Verenigde Staten tijdens het tweede kwartaal van dit jaar een groei met 12 procent kende tegenover dezelfde periode vorig jaar. Tijdens het eerste kwartaal was nog een groei met 14 procent opgetekend. Tijdens de maand juni was de groei nagenoeg helemaal stilgevallen.
Bing en Yahoo hebben een samenwerkingsverband rond zoekmachine-reclame, maar die combinatie leed volgens de onderzoekers het voorbije jaar nog een aantal verliezen. Onder meer wordt opgemerkt dat de cost-per-click bij Bing-Yahoo een terugval kende met 11 procent, terwijl de effectieve kost per duizend impressies met 9 procent achteruit ging. Het aantal clicks op Yahoo-Bing kende dan weer een toename met 3,6 procent en het aantal impressies kende een stijging met 1,4 procent.
IgnitionOne merkt op dat ook in die twee laatste sectoren bij Google een grotere groei werd opgetekend. Bij de impressies werd een stijging met 12,8 procent geregistreerd, terwijl bij het aantal clicks een toename met 17,6 procent werd opgemerkt. De onderzoekers merken op dat de betaalde zoekmarkt in de Verenigde Staten tijdens het tweede kwartaal van dit jaar een groei met 12 procent kende tegenover dezelfde periode vorig jaar. Tijdens het eerste kwartaal was nog een groei met 14 procent opgetekend. Tijdens de maand juni was de groei nagenoeg helemaal stilgevallen.
Labels: internet, reclame, zoekmachine
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home