Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, June 29, 2011

Nissan streeft naar wereldwijd marktaandeel van 8 procent

De Japanse autobouwer Nissan Motor wil over zes jaar een wereldwijd marktaandeel van 8 procent hebben. Dat heeft Carlos Ghosn, chief executive van Nissan Motor, gezegd tijdens de voorstelling van het nieuwe zesjarenplan van de Japanse autobouwer. Voor die groei wordt onder meer gerekend op markten zoals China, Braziliƫ, Rusland en India. Eind maart van dit jaar had Nissan Motor een wereldwijd marktaandeel van 5,8 procent.

"Carlos Ghosn merkte op dat Nissan een bijzonder goede uitgangspositie heeft om zijn groeiplannen te realiseren, aangezien de Japanse autobouwer geen enkel probleem heeft op het gebied van cashreserves, marktpenetratie of product-portfolio," aldus de krant Japan Today. "Het toekomstplan van Ghosn steunt gedeeltelijk op de duurzame technologie die de Japanse autobouwer heeft ontwikkeld rond de elektrische Nissan Leaf."

Carlos Ghosn verwacht dat Nissan samen met zijn Franse zustermerk Renault over zes jaar 1,5 miljoen elektrische voertuigen zal verkopen. Er wordt aan toegevoegd dat Nissan volgend jaar in China een productie-capaciteit van 1,2 miljoen auto's zal hebben opgebouwd. Daarmee wordt China wereldwijd de grootste markt voor de Japanse autobouwer. Op dit ogenblik heeft Nissan in China een marktaandeel van 6,2 procent, maar dat zou over zes jaar moeten worden opgetrokken tot 10 procent.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home