Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, June 18, 2011

Intelligente netwerken creëren tevreden energiegebruiker

Intelligente energienetwerken leiden tot een grotere tevredenheid bij de consument. Dat is de conclusie van een Amerikaanse onderzoek van het bureau JD Power & Associates. De onderzoekers stellen dat de tevredenheid van de gebruikers van intelligente netwerken over hun energiebevoorrading een score van 66,7 procent laat optekenen. Dat is 4,3 procent hoger dan bij gebruikers van traditionele netwerken. Ook mensen die zich bewust zijn van het intelligente netwerk tonen een grotere tevredenheid dat gebruikers die niet weten dat ze op een dergelijke infrastructuur zijn aangesloten.

"De implementatie van intelligente netwerken staat nog maar in zijn opstartperiode," merkt JD Power op. "Slechts 8 procent van de Amerikaanse gezinnen geeft aan aangesloten te zijn op een intelligent energienetwerk." De onderzoekers voeren aan dat de opleiding, adoptie en engagement met de technologie belangrijk is voor de succesvolle implementatie van de intelligente netwerken. Energiebedrijven moeten op de hoogte zijn van de factoren die de consument aanzetten om van deze nieuwe opties en diensten gebruik te maken.

De Amerikaanse regering heeft recent een campagne gelanceerd om onder meer intelligente netwerken te promoten. Oncor, een bedrijf dat mee aan de uitbouw van het project heeft gewerkt, stelt dat regulatoren en consumenten zich vaak sceptisch opstellen tegenover de nieuwe technologie. "Cruciaal wordt dat aan die beide groepen de voordelen van de technologie wordt duidelijk gemaakt," voert Bob Shapard, chief executive van Oncor, aan.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home