Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, June 04, 2011

Groot-Brittannië gaat waarschuwen tegen ongepaste online muziekcontent

In Groot-Brittannië wordt een waarschuwingssysteem gelanceerd voor ongepaste content van digitale songs en muziekvideo's. Dat heeft de British Recorded Music Industry (BPI) bekend gemaakt. Sinds het midden van de jaren negentig hanteert de Britse muziekfederatie al een gelijkaardige labeling voor cd-muziek, maar de meeste online muziekdiensten hebben een dergelijk waarschuwingssysteem nog niet geïmplementeerd, op uitzondering van de online muziekwinkel iTunes van Apple.

"De muziekindustrie wil er voor zorgen dat ouders een duidelijke leidraad hebben om te beslissen welke muziekcontent voor hun kinderen geschikt is," merkt Geoff Tayler, chief executive van de Britse muziekfederatie, op tegenover BBC News. "Het is belangrijk dat ouders daarvoor bij online muziek dezelfde mogelijkheden hebben als bij de fysieke versies." In het voorstel is voorzien dat digitale muziekretailers en aanbieders van streaming-services duidelijk een waarschuwing plaatsen bij content die voor jongeren ongepast wordt geacht.

De waarschuwingen zullen verschijnen op YouTube, Spotify, Napster en Vevo, de joint-venture van Universal Music en Sony Music. De retailsector zegt de beslissing van de Britse muziekfederatie toe te juichen. Een woordvoerder van de Britse Entertainment Retailers Association merkt op dat de retailers zich aan het einde van de productieketen bevinden en dus over accurate informatie moeten kunnen beschikken om de consument een overwogen keuze te laten maken over zijn aankopen.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home