Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, May 28, 2011

Toeristisch Dubai heeft een eigen Disneyland nodig

Dubai heeft een eigen Disneyland nodig. Dat heeft Mohi-Din BinHendi, voorzitter van de vastgoedgroep BinHendi Enterprises uit de Verenigde Arabische Emiraten, gezegd. Een dergelijk project is volgens BinHendi voor Dubai de enige manier om een groter gedeelte van het wereldwijde toerisme in te pikken. Dubai, het speerpunt van handel en toerisme van de Verenigde Arabische Emiraten, heeft volgens BinHendi een centrale attractie nodig om de regio op te tillen tot de hoogte van andere toeristische topbestemmingen.

De Verenigde Arabische Emiraten hopten tegen het einde van het decennium jaarlijks 15 miljoen toeristen aan te kunnen trekken. "Daardoor zou de regio zijn economie moeten kunnen diversifiëren en minder afhankelijk worden van de petrodollars," aldus Arabian Business. "Dubai investeert miljarden dollars in toeristische attracties zoals de eiland-ontwikkelingen Yas en Saadiyat. Daarmee wil het emiraat zich opwerken als een belangrijke vakantiebestemming."

Dubai oefent volgens BinHendi met zijn warme klimaat, stranden en hotels weliswaar veel toeristen aan, maar hij merkt op dat het emiraat niet kan vergeleken worden met exotische bestemmingen zoals Hawaii of Fiji. Dubai moet volgens hem dan ook iets anders bieden. BinHendi zegt voor het uitbreken van de financiële crisis in gesprekken te zijn geweest met de Amerikaanse groep Bechtel en George Lucas, regisseur van Star Wars, rond de uitbouw van een attractiepark. Door het uitbreken van de economische crisis moesten die plannen echter worden opgeborgen.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home