Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Wednesday, March 30, 2011

The Times tevreden met groei betalende online lezers

De Britse kranten The Times en The Sunday Times hadden eind februari 79.000 digitale abonnees. Dat is een toename met 29.000 betalende lezers op vijf jaar tijd. De digitale oplages van The Times worden door de sector nauwlettend in het oog gehouden om te onderzoeken of het paywall-model voor online nieuws vooruitgang boekt. In totaal heeft The Times 228.000 abonnementen. Rebekah Brooks, chief executive van eigenaar News International, stelde tevreden te zijn met de resultaten.

Een groot gedeelte van het succes zou te danken zijn aan de iPad-applicatie die voor de krant werd ontwikkeld. News International merkt op dat het totale aantal offline en online lezers van The Times met 3 procent is gestegen. "Dat is het gevolg van de stijging in het aantal digitale abonnementen, want de oplage van de gedrukte krant is het voorbije jaar sterk teruggevallen," merkt de Britse krant The Telegraph op. De krant had eind februari een totale gedrukte oplage van 425.627 exemplaren. Dat betekende een daling met 12,1 procent op één jaar tijd.

News International rekent 2 pond per week aan voor een toegang tot de websites van The Times en Sunday Times. Bij de lancering van het betaalmodel verloren de twee kranten meer dan 90 procent van hun online lezers. Rebekah Brooks merkte in een reactie op dat de mediasector door de technologie helemaal wordt herschikt. De chief executive voegde er aan toe dat er bij de officiële oplagecijfers niet langer alleen met de gedrukte kranten rekening gehouden zou worden.

Labels: , , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home