Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Friday, March 25, 2011

Coca-Cola populairste merk in Britse winkelrekken

Frisdrankenproducent Coca-Cola blijft het grootste grocery-merk op de Britse markt. Dat blijkt uit cijfers van het gespecialiseerde magazine The Grocer. Bovendien is Coca-Cola op de Britse markt het eerste merk dat een jaaromzet van meer dan 1 miljard pond realiseert. Het voorbije jaar werd een groei met 8,3 procent opgetekend tot 1,1 miljard pond. Op de tweede plaats staat het broodmerk Warbuton, dat zijn omzet met 1,5 procent opdreef tot 742,4 miljoen pond. Het merk Walkers van Pepsico volgt met een stijging van 4,2 procent tot 591 miljoen pond op de derde plaats.

The Grocer merkt op dat Coca-Cola op een slimme manier heeft ingespeeld op het uitdagende financiële klimaat. "Het aantal verschillende producten in de winkelrekken werd beperkt en de aandacht werd toegespitst op de kernprioriteiten," voert het magazine aan. "Coca-Cola heeft duidelijk op veiligheid gespeeld. Het merk heeft zich de voorbije twee jaar teruggeplooid op Coke, Diet Coke en Coke Zero en dat heeft zijn vruchten afgeworpen."

Op de vierde plaats staat broodproducent Hovis, dat echter een terugval met 6,5 procent tot 426,1 miljoen pond liet optekenen. De top vijf wordt afgerond door Dairy Milk van Cadbury, dat een stijging met 11,8 procent tot 418,3 miljoen pond realiseerde. De rest van de top tien wordt vervolledigd door het broodmerk Kingsmill (389,9 miljoen pond), het koffiemerk Nestcafé (384,9 miljoen pond), de energiedrank Lucozade (370 miljoen pond), toiletpapier Andrex (353,7 miljoen pond) en de softdrink Robinsons (314,8 miljoen pond).

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home