Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, February 03, 2011

Mobiele telefoon wordt achttien keer per dag gebruikt

Consumenten adopteren een steeds bredere waaier van mobiele gewoontes. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Connect Insight en het Interactive Advertising Bureau (IAB), die het mediagebruik-dagboek van een aantal Britse consumenten onderzochten. Daarbij wordt er onder meer op gewezen dat steeds meer mensen onderweg gebruik maken van het mobiel internet of thuis voor de televisie mobiel telefoneren.

Opgemerkt wordt dat de consument gemiddeld achttien keer per dag zijn mobiele telefoon gebruikt. Daarbij bleek het mobiele internet de meest populaire activiteit te zijn. Er wordt aan toegevoegd dat 66 procent van de respondenten aangeeft niet zonder zijn mobiele telefoon te kunnen leven, terwijl 58 procent aangeeft dat het toestel hen toelaat hun leven beter te organiseren. De onderzoekers merken op dat 27 procent zijn mobiele telefoon ook als belangrijkste toestel bestempelt om content te consumeren.

In het rapport wordt erop gewezen dat simultaan mediagebruik een wijdverspreide gewoonte is. Daarbij wordt opgemerkt dat 70 procent van de respondenten een mobiele telefoon gebruikt terwijl hij op dat ogenblik ook geconfronteerd wordt met een ander medium. In 53 procent gaat het daarbij om televisie. Er wordt nog opgemerkt dat er bij mobiele content 's ochtends vooral naar informatie over financiƫn, de weersituatie en de reissector wordt gezocht. In de namiddag gaat het vooral om entertainment, shopping en maps.

Tijdens de avond wordt vooral gezocht naar entertainment, muziek, sport en games.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home