Bedrijven doen weinig met beschikbare informatie
Binnen bedrijven wordt te weinig gebruik gemaakt van informatie over klanten en bedrijfsprocessen. Dat blijkt uit een enquête van het bureau Well-Founded bij Nederlandse managers. Bijna de helft van de ondervraagden zegt dat de beschikbare managementinformatie hen niet helpt bij het nemen van belangrijke beslissingen. Slechts 32 procent van de ondervraagden denkt klanten beter te kunnen bedienen op basis van de beschikbare informatie.
"Het is onbegrijpelijk dat de helft van de managers aangeeft dat de beschikbare informatie niet helpt bij het nemen van beslissingen," zegt Marc Nuijten, managing partner bij Well-founded, tegenover het webmagazine Managersonline.nl. Nuijten zegt verbaasd te zijn over de resultaten van het onderzoek, vooral wanneer men weet dat Nederlandse bedrijven twee jaar geleden ruim 7,5 miljard euro hebben geïnvesteerd in informatiesystemen.
"Informatie bepaalt in toenemende mate het concurrentieverschil tussen marktleiders en volgers," merkt Nuijten nog op. "Bij die marktleiders, zoals Google, gaat het niet alleen om het leveren van producten en diensten, maar vooral inspanningen gedaan om klanten door en door te leren kennen, patronen te ontdekken in het gedrag en de interne processen hierop af te stemmen." Uit het onderzoek blijkt ook dat 46 procent van de managers de beschikbare informatie onbetrouwbaar vindt, terwijl slechts 45 procent tevreden is over de eigen informatie-divisie.
"Het is onbegrijpelijk dat de helft van de managers aangeeft dat de beschikbare informatie niet helpt bij het nemen van beslissingen," zegt Marc Nuijten, managing partner bij Well-founded, tegenover het webmagazine Managersonline.nl. Nuijten zegt verbaasd te zijn over de resultaten van het onderzoek, vooral wanneer men weet dat Nederlandse bedrijven twee jaar geleden ruim 7,5 miljard euro hebben geïnvesteerd in informatiesystemen.
"Informatie bepaalt in toenemende mate het concurrentieverschil tussen marktleiders en volgers," merkt Nuijten nog op. "Bij die marktleiders, zoals Google, gaat het niet alleen om het leveren van producten en diensten, maar vooral inspanningen gedaan om klanten door en door te leren kennen, patronen te ontdekken in het gedrag en de interne processen hierop af te stemmen." Uit het onderzoek blijkt ook dat 46 procent van de managers de beschikbare informatie onbetrouwbaar vindt, terwijl slechts 45 procent tevreden is over de eigen informatie-divisie.
Labels: management

0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home