Meerheidheid geniet voordeel van sociale media
Hoewel 65 procent van de Amerikanen gebruikt maakt van sociale media en een even grote groep aangeeft dat daaruit ook voordelen van voordelen heeft van ondervinden, is er duidelijk een verschil tussen de diverse demografische groepen. Dat is de conclusie van een onderzoek van het bureau Harris. Daarbij wordt opgemerkt dat voor jonge Amerikanen grotere voordelen zien van het gebruikt van sociale media, vooral door het intensievere gebruik van sociale media dan oudere bevolkingsgroepen.
Er wordt aan toegevoegd dat 59 procent van de leeftijdscategorie tussen achttien en vierendertig jaar vanuit de sociale media een positief voorstel hebben ontvangen. In de leeftijdsgroep tussen vierendertig en vijfenveertig jaar is dat nog slechts 44 procent, terwijl dat verdere daalt bij de babyboomers tot 34 procent en senioren tot 19 procent. Er wordt aan toegevoegd dat 24 procent van de jongere gebruikers dankzij sociale media een carrièremogelijkheden hebben gekregen, terwijl dat bij de oudere babyboomers slechts 11 procent gebeurt.
Er wordt wel opgemerkt dat een aantal gebruikers ook melding maakt van negatieve ervaringen. Daarbij zegt ongeveer 40 procent van de gebruikers van sociale media gekwetst te zijn door berichten, commentaren en beelden waarmee ze in sociale media werden geconfronteerd. Ook zegt 26 procent dat links of berichten werden geraadpleegd door personen die niet verondersteld werden toegang te krijgen tot deze informatie. Daarnaast zegt 7 procent door sociale media hun baan hebben verloren of moeilijkheden hebben ondervonden op school of op het werk.
Er wordt aan toegevoegd dat 59 procent van de leeftijdscategorie tussen achttien en vierendertig jaar vanuit de sociale media een positief voorstel hebben ontvangen. In de leeftijdsgroep tussen vierendertig en vijfenveertig jaar is dat nog slechts 44 procent, terwijl dat verdere daalt bij de babyboomers tot 34 procent en senioren tot 19 procent. Er wordt aan toegevoegd dat 24 procent van de jongere gebruikers dankzij sociale media een carrièremogelijkheden hebben gekregen, terwijl dat bij de oudere babyboomers slechts 11 procent gebeurt.
Er wordt wel opgemerkt dat een aantal gebruikers ook melding maakt van negatieve ervaringen. Daarbij zegt ongeveer 40 procent van de gebruikers van sociale media gekwetst te zijn door berichten, commentaren en beelden waarmee ze in sociale media werden geconfronteerd. Ook zegt 26 procent dat links of berichten werden geraadpleegd door personen die niet verondersteld werden toegang te krijgen tot deze informatie. Daarnaast zegt 7 procent door sociale media hun baan hebben verloren of moeilijkheden hebben ondervonden op school of op het werk.
Labels: internet, sociale media
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home