Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Thursday, January 20, 2011

Sportsponsoring is meer dan geldverslindende hobby

Sportsponsoring is meer dan een geldverslindende hobby. Dat zegt de Indiase miljardair Vijay Mallya, eigenaar van drankenbedrijven en vliegtuigmaatschappijen en het raceteam Force India en het Indiase cricketteam Royal Challengers Bangalore. Hij benadrukt dat zijn activiteiten in de autosport en het cricket een zakelijke ondergrond hebben en een onderdeel vormen van een commerciƫle strategie. Men kan volgens Mallya niet toelaten dat de sport de focus wegneemt van de zakelijke activiteiten die financiƫle middelen genereren.

"Vijay Mallya, voorzitter van United Breweries Group en Kinghisher Airlines, zegt ervan overtuigd te zijn dat de sportsponsoring daadwerkelijk een meerwaarde leveren voor hun investering," aldus BBC News. De Indiase miljardair betaalde 112 miljoen dollar voor de Royal Challengers, maar zegt dat televisierechten en andere vormen van inkomen uit de cricketsport een onderdeel vormen van een winstgevend economisch model

Hij wijst er onder meer op dat cricket in India bijzonder populair en dus een grote uitstraling biedt aan de zakelijke activiteiten van de groep. "Bovendien is er de jonge Indiase demografie, met veel consumenten die een leeftijd beginnen te bereiken waarop het wettelijk toegelaten is om alcohol te consumeren," merkt hij nog op. "Deze groep begeeft zich op de consumentenmarkt, gaat naar het cricket kijken zorgt voor inkomsten uit televisierechten. Er is hier dan ook zeker geen sprake van een zeepbel."

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home