Managing21

Een weblog rond marketing en economie

Saturday, January 08, 2011

Economische crisis goede periode voor postorder-bruiden

De wereldwijde economische crisis heeft voor een nieuwe bloeiperiode gezorgd in de sector van de zogenaamde postorder-bruiden. Experten zeggen dat vele mannen door de economische moeilijke omstandigheden zich vaker beginnen af te vragen wat er in het leven eigenlijk van cruciaal belang is en iemand proberen te vinden waarmee ze rest van hun leven willen doorbrengen. Gespecialiseerde datingbureaus zeggen dan ook het aantal klanten de voorbije periode gevoelig te hebben zien toenemen. Door de grote aanwezigheid van online relatiebureaus is het volgens hen voor mannen ook veel acceptabeler geworden om in het buitenland een bruid te zoeken.

"Economische crisissen leiden tot financiƫle problemen, die de belangrijkste oorzaak zijn van echtscheidingen," merkt Joseph Weiner, oprichter van het relatiebureau Hand-In-Hand, op tegenover Business Week. "Er zijn op dit ogenblik dan ook meer mensen op de relatiemarkt." Het Amerikaanse Tahirih Justice Center, een organisatie die migranten-vrouwen beschermt, stelt dat er drie jaar geleden in de Verenigde Staten 16.500 postorder-huwelijken zijn afgesloten. Dat is meer dan een verdubbeling tegenover het begin van de eeuw. Er wordt aan toegevoegd dat internationale datingbureaus een groeisector zijn op de Amerikaanse relatiemarkt, die vorig jaar een omzet realiseerde van meer dan 2 miljard dollar.

Ook John Adams, mede-oprichter van het Amerikaanse A Foreign Affair, merkt op dat er sinds het uitbreken van de economische crisis meer nieuwe leden zijn aangeslagen. Internationale datingbureaus halen volgens insiders een groot gedeelte van hun succes bij mannen die weinig heil zien in dates, onder meer omdat ze niet voldoende financiƫle middelen hebben om te besteden aan weekends in Las Vegas of Atlantic City. Toch moeten zij voldoende middelen hebben om naar Oost-Europa te reizen in de hoop daar een partner te vinden. Dat blijkt volgens David Knabel, oprichter van het Amerikaanse bureau A Volga Girl, echter nog altijd een relatief goedkope onderneming.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home